2014. május 12., hétfő

Szepsi (2014. május 10.)

Második napunk is csodásan telt; megnéztük Kassa városát, érdekességeit. Megtekinthettük a városfal maradványait, a főtéren, mely különlegesen volt kiépítve, majd elmentünk a Szent Erzsébet székesegyházhoz, amely csodaszép látványt nyújtott a számunka, mind kívülről, mind belülről.

II. Rákóczi Ferenc emléktáblájánál pedig nemzeti színű szalaggal jeleztük látogatásunkat.
Szerencsénkre pont egy veterán autó felvonulás kellős közepén találtuk magunkat, így még ebben a nem mindennapi élményben is lehetett részünk.
Végig sétáltunk az egész városon, ami kicsit fárasztó volt, de általunk eddig még nem látott gyönyörű épületeket és magyar történelmi emlékhelyeket ismerhettünk meg, mint pl. a Rákóczi fejedelem életéhez kapcsolódó Rodostó-ház. Felkerestük gróf Eszterházy János és Márai Sándor szobrát is.

Mindezek után ellátogattunk egy repülőmúzeumba, mely a legprimitívebb modellektől, a legmodernebbekig bemutatta a repülés történetét. Igazán érdekes volt a kiállítás, hisz nem csak látványos volt, de az idegenvezető segítségével még több dolgot megtudhattunk a repülésről, és egyben a repülőgépekről.

Megtudhattuk azt is, hogy több gépet adományoztak a múzeum részére, s volt köztük magyar gyártmány is.
Szerintem mindenki számára fenomenális volt az is, hogy beülhettünk egy igazi katonai repülőgépbe, mely nem mondható kényelmesnek, de azért jó volt tapasztalatszerzésnek.
(Személy szerint nekem ez a program nyerte el legjobban tetszésemet.)
A múzeum után „hazafelé”, vagyis a Szepsi Szakközépiskola felé vettük az irányt, aminek szerintem mind a diákok, mind a tanárok nagyon örültek, hiszen hiába érdekes volt a kiállítás, mégiscsak elfáradtunk a sok látványosság nézegetése közben.